The aim of this study was to investigate the effects of the dialectical constructivist instruction and portfolio-based assessment on 219 primary-school pupils' reading comprehension achievement. Pupils were assigned to the intervention condition (experimental classes) or to a traditional instruction condition (control classes). The pupils of the experimental classes were taught with the dialectical constructivist instruction characterised by four reading strategies (summarising questioning, clarifying, predicting) and were assessed according to a portfolio-based approach during the experimental period. Compared to conventional reading lessons (the control class without treatment), the intervention of the dialectical constructivist instruction enhanced pupils' mastery of reading comprehension competencies. Furthermore, the portfolio-based assessment employed to generate pupils' authentic performance were outperformed by the experimental group at the post-test.
Lê Ngọc Hóa, 2013. ỨNG DỤNG SƠ ĐỒ TƯ DUY TRONG VIỆC HƯỚNG DẪN HỌC SINH LỚP 5 LẬP DÀN Ý CÁC BÀI VĂN THUỘC THỂ LOẠI VĂN MIÊU TẢ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 25: 18-27
Lê Ngọc Hóa, Huỳnh Thị Hồng Loan, 2015. Dạy học tích hợp nội dung giáo dục môi trường trong môn Lịch sử - Địa lí lớp 4 tại Trường tiểu học Trần Quốc Toản thà. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 39: 23-31
Lê Ngọc Hóa, 2013. ĐỊNH HƯỚNG VẬN DỤNG PHƯƠNG PHÁP NGHIÊN CỨU THỰC TIỄN NHẰM NÂNG CAO CHẤT LƯỢNG DẠY HỌC MÔN TẬP GIẢNG TIẾNG VIỆT TRƯỜNG HỢP NGHIÊN CỨU: SINH VIÊN NĂM CUỐI NGÀNH GIÁO DỤC TIỂU HỌC KHOA SƯ PHẠM - ĐẠI HỌC CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 27: 41-49
Tạp chí: Conference: Supporting professional learning in Southeast Asian Universities through DEPISA (Developing Education Professional in Southeast Asia). Daegu National University of Education. August 2018
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ: Thành quả, thách thức và định hướng-Tổ chức tại Hội trường 4 Nhà điều hành, Năm 2016
Tạp chí: Investigations into Professional Practice Learning from Action Research Projects Australia & Southeast Asia - University of Sydney & Nakhon Si Thammarat Rajabhat University, Thailand July, 2016
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên