Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
2 (2022) Trang: 124-132
Tạp chí: Journal of Educational Management and Instruction

The advancement of Information Communication and Technology(ICT) offers enormous opportunities to enhance the efficacy of learning process in all levels of education, including Early Childhood Education (ECE). However, in the light of the recent years, there have not been some concern about the issue of use of technology to assist ECE process in the context of Vietnam. Thus, this study explores Vietnamese early childhood teachers’ beliefs and practices about the use of technology to facilitate storytelling for pre-school children. A web-based survey research was adopted to scrutinize the beliefs and practices of 228 ECE teachers about digital storytelling in Can Tho Vietnam. The results demonstrated thatthese teachers hold high levels of beliefs that digital storytelling could be used to enhance learning. In addition, they had carried out digital storytelling activities in their learning practices. The results emphasized that several concerns must be taken by teachers, parents, and related stakeholders in using technological tools in young children’s learning environment. This study offers pedagogical insights for ECE teachers to integrate digital storytelling in their learning activities. In short, the use of technology for pre-school children can provide a lot of benefits if it is skillfully executed by both teachers and parents.

Các bài báo khác
Số 25 (2013) Trang: 18-27
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tải về
Số 39 (2015) Trang: 23-31
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 41-49
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tải về
1 (2020) Trang: 23-42
Tạp chí: New Trends in Educational Assessment and Quality Assurance, 25-10-2020, hội thảo online;
(2018) Trang: 58-69
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tạp chí: Conference: Supporting professional learning in Southeast Asian Universities through DEPISA (Developing Education Professional in Southeast Asia). Daegu National University of Education. August 2018
(2016) Trang: 84-100
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ: Thành quả, thách thức và định hướng-Tổ chức tại Hội trường 4 Nhà điều hành, Năm 2016
Monograph 4 (2016) Trang: 39-50
Tạp chí: Investigations into Professional Practice Learning from Action Research Projects Australia & Southeast Asia - University of Sydney & Nakhon Si Thammarat Rajabhat University, Thailand July, 2016
10-2015 (2015) Trang: 143-150
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tạp chí: Cải tiến công tác đào tạo sinh viên sư phạm nâng cao năng lực nghiên cứu và dạy học của giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông
(2015) Trang: 5-6
Tạp chí: The 9th DEPISA International Conference: Developing Professionalism throuhg Investigate Practice
1 (2012) Trang: 1
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tạp chí: Báo cáo Khoa học
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...