The study was conducted to determine the impact of online reviews on customers' purchasing decisions. The research model was constructed based on the heuristic model in online reviews. The study was conducted with a sample size of 150 customers who have purchased fashion items through e-commerce channels in Can Tho City. Research methods included Cronbach's alpha, exploratory factor analysis (EFA), and regression analysis to test the hypotheses of the research model. The research results indicate that online reviews influence online purchasing decisions. Specifically, factors such as credibility and information acceptance of online reviews are considered to have a strong impact on purchasing decisions, followed by timeliness of information and quality of review information, which also influence purchasing decisions. Furthermore, the study also reveals differences in how online reviews impact purchasing decisions among customers with different marital statuses. Finally, the research proposes implications to help e-commerce retailers enhance sales effectiveness in the future.
Nguyễn Thị Phương Dung, 2014. NIỀM TIN Ở TỔ CHỨC TÁC ĐỘNG ĐẾN ĐỘNG CƠ VÀ KẾT QUẢ LÀM VIỆC CỦA NHÂN VIÊN KHỐI VĂN PHÒNG Ở VIỆT NAM. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 34: 103-112
Nguyễn Thị Phương Dung, Phạm Hoàng Duy, 2013. PHÂN TÍCH SỰ TƯƠNG QUAN GIỮA GIÁ TRỊ CÁ NHÂN VÀ ĐỘNG LỰC LÀM VIỆC CỦA NHÂN VIÊN KHỐI VĂN PHÒNG Ở THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 28: 110-116
Nguyễn Thị Phương Dung, 2012. XÂY DỰNG THANG ĐO ĐỘNG VIÊN NHÂN VIÊN KHỐI VĂN PHÒNG Ở THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 22b: 145-154
Nguyễn Thị Phương Dung, Nguyễn Thị Ngọc Hoa, 2012. CáC RàO CảN Kỹ THUậT THƯƠNG MạI KHI XUấT KHẩU THủY SảN VIệT NAM VàO THị TRƯờNG NHậT. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 23b: 215-223
Nguyễn Thị Phương Dung, Bùi Thị Kim Thanh, 2011. SO SÁNH HÀNH VI LỰA CHỌN NƠI MUA SẮM CỦA NGƯỜI TIÊU DÙNG ĐỐI VỚI LOẠI HÌNH SIÊU THỊ VÀ CHỢ TRUYỀN THỐNG: TRƯỜNG HỢP NGÀNH HÀNG TIÊU DÙNG TẠI THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 20b: 225-236
Nguyễn Thị Phương Dung, 2014. CÁC MỐI QUAN HỆ QUEN BIẾT CÓ ẢNH HƯỞNG ĐẾN ĐỘNG CƠ LÀM VIỆC CỦA NHÂN VIÊN KHÔNG?. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 33: 23-32
Nguyễn Thị Phương Dung, Nguyễn Hoàng Như Ngọc, 2012. ẢNH HƯỞNG CỦA ĐỘNG CƠ LÀM VIỆC ĐẾN HÀNH VI THỰC HIỆN CÔNG VIỆC CỦA NHÂN VIÊN KHỐI VĂN PHÒNG TẠI THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 24b: 91-99
Nguyễn Thị Phương Dung, Huỳnh Thị Cẩm Lý, Lê Thị Thu Trang, 2014. CÁC YẾU TỐ TÁC ĐỘNG ĐẾN SỰ GẮN KẾT TỔ CHỨC CỦA NHÂN VIÊN KHỐI VĂN PHÒNG THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 30: 92-99
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên