Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2021
Số tạp chí SỐ ĐẶC BIỆT(2021) Trang: 119-121
Tạp chí: Thiết bị Giáo dục
Liên kết:

According to author Nguyen Phu Loc (2016), “In mathematics education, teaching mathematics includes two main activities: teaching activity and learning activity; with the approach of activity theory, we can propose several active teaching methods”. In teaching the topic of circle equation belonging to Geometry 10, teachers have to (1) design learning activities for students and (2) organize activities for students to discover knowledge. Therefore, this article aims at presenting some theoretical basis and application of activity theory in designing activities in teaching circle equation.

 
Các bài báo khác
Số tạp chí 1-8-2021(2021) Trang: 25-27
Tạp chí: Thiết bị Giáo dục
Số tạp chí SỐ ĐẶC BIỆT(2021) Trang: 45-47
Tạp chí: Thiết bị Giáo dục


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...