Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 40(2024) Trang: 115-131
Tạp chí: VNU Journal of Foreign Studies
Liên kết:

This study investigated the instructional strategies preferred by Vietnamese English as a foreign language (EFL) lecturers in both online and face-to-face teaching environments, focusing on teaching receptive skills. Drawing from Walker's (2008) framework for effective lecturing, which emphasized the creative use of instructional strategies and technology, this research surveyed thirty- eight lecturers regarding their preferences. The survey revealed some strategies that had the same extent of preference and some being disliked in both settings. Additionally, some instructional strategies were preferred in online teaching over face-to-face teaching and vice versa. The interviews also identified some primary reasons for lecturers' preference for instructional strategies and their recommendation of choosing appropriate strategies for teaching receptive skills. These findings underscored the nuanced preferences of EFL lecturers in selecting instructional strategies for different teaching contexts, offering insights into the evolution of English Language Teaching in Vietnam.

Các bài báo khác
Số tạp chí 16(2024) Trang: 568-574
Tạp chí: Medicinal Plants - International Journal of Phytomedicines and Related Industries
Số tạp chí 2(2024) Trang: 523-544
Tác giả: Cao Nhất Linh
Tạp chí: Revista Jurídica unicuritiba
Số tạp chí Volume XI(2024) Trang: 618-623
Tạp chí: International Journal of Research and Scientific Innovation (IJRSI) (ISSN 2321-2705)
Số tạp chí 2024(2024) Trang: 15
Tác giả: Lê Thanh Tùng
Tạp chí: Communications in Optimization Theory
Số tạp chí 1(2024) Trang: 66-72
Tạp chí: ICMLSC '24: Proceedings of the 2024 8th International Conference on Machine Learning and Soft Computing
Số tạp chí 5(2024) Trang: 234-250
Tạp chí: Journal of Research on English and Language Learning


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...