Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 5(2024) Trang: 234-250
Tạp chí: Journal of Research on English and Language Learning

This study investigated Vietnamese university EFL students’ perception of the desired qualities of native English-speaking teachers (NESTs). A mixed-methods approach, including questionnaire data and semi-structured interviews, unveiled key attributes highly valued by the students. In order of importance, these encompassed engaging classroom interaction, robust subject matter knowledge, effective assessment strategies, and positive teacher-student relationships. Although these aspects of NEST qualities emerged as top priorities, the study also highlighted the comparative importance of other qualities in relation to classroom pedagogies, classroom management, personality traits, and professional behavior. In addition, the study identified ten highly endorsed qualities as strong predictors of an effective NEST model within the EFL context, as well as the rationale behind the students’ perception of these qualities. The study emphasizes the need for NESTs to consider and adapt their teaching practices to enhance EFL students’ learning experiences, while also providing implications for NEST preparation and training in Vietnam and in similar EFL contexts.

Các bài báo khác
Số tạp chí 07 Issue 08 August 2024(2024) Trang: 4032-4037
Tác giả: Đinh Thị Chinh
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTIDISCIPLINARY RESEARCH AND ANALYSIS
Số tạp chí 3(2024) Trang: 119–131
Tạp chí: ERUDITA: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 3(2024) Trang: 90–100
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí 3(2024) Trang: 13-25
Tạp chí: Global Advances in Business Studies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 90-101
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí VIII(2024) Trang: 3073-3090
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND INNOVATION IN SOCIAL SCIENCE (IJRISS)
Số tạp chí 12(2024) Trang: 267-272
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science (IJRES)


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...