Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 2(2024) Trang: 27-35
Tạp chí: EIKI Journal of Effective Teaching Methods

This qualitative study investigates the key challenges faced by university lecturers in implementing outcome-based assessments (OBA) in higher education institutions in Vietnam, a country currently undergoing significant educational transformation. Utilizing a qualitative research design, the study conducted semi-structured interviews with 15 lecturers from diverse academic fields in a institution. The data were thematically coded and interpreted through the lenses of Constructivism, Institutional Theory, and Diffusion of Innovations Theory. Nine major challenges emerged from the findings, including pedagogical hurdles, lack of training and resources, institutional constraints, and technological limitations. These challenges are contextualized within the existing theoretical frameworks and related literature. The study offers critical insights that are deeply rooted in cultural, institutional, and structural variables. These findings are pertinent for educators, administrators, and policymakers in Vietnam and potentially for those in similar educational settings, and they hold broader implications for professional development, institutional policies, technological infrastructure, and cultural shifts within the educational landscape.

Các bài báo khác
Số tạp chí 5(2024) Trang: 234-250
Tạp chí: Journal of Research on English and Language Learning
Số tạp chí 07 Issue 08 August 2024(2024) Trang: 4032-4037
Tác giả: Đinh Thị Chinh
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTIDISCIPLINARY RESEARCH AND ANALYSIS
Số tạp chí 3(2024) Trang: 119–131
Tạp chí: ERUDITA: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 3(2024) Trang: 90–100
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí 3(2024) Trang: 13-25
Tạp chí: Global Advances in Business Studies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 90-101
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí VIII(2024) Trang: 3073-3090
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND INNOVATION IN SOCIAL SCIENCE (IJRISS)
Số tạp chí 12(2024) Trang: 267-272
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science (IJRES)


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...