Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 32(2024) Trang: 311-328
Tạp chí: Diksi

This study investigates the role of self-reflection in enhanc- ing empathy among Vietnamese tertiary English as a Foreign Language (EFL) teachers. Adopting a narrative inquiry approach, the research ex- plores the experiences and perceptions of nine EFL teachers from vari- ous career stages in two Vietnamese institutions. The theoretical frame- work is grounded in the theory of reflective practice and transformative learning theories, offering a comprehensive lens to examine the inter- play between reflective practices and empathy development in teach- ing. Through semi-structured interviews, the study uncovers several key themes: enhanced empathetic understanding through reflective practice, the facilitation of cross-cultural sensitivity, the intersection of self-re- flection and empathy in pedagogical evolution, the enhancement of emotional intelligence, and the bridging of cultural and emotional gaps through reflective empathy. These findings suggest that reflective prac- tices are instrumental in developing a deeper sense of empathy, which positively impacts teaching approaches, cultural awareness, and emo- tional intelligence.

Các bài báo khác
Số tạp chí 5(2024) Trang: 234-250
Tạp chí: Journal of Research on English and Language Learning
Số tạp chí 07 Issue 08 August 2024(2024) Trang: 4032-4037
Tác giả: Đinh Thị Chinh
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTIDISCIPLINARY RESEARCH AND ANALYSIS
Số tạp chí 3(2024) Trang: 119–131
Tạp chí: ERUDITA: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 3(2024) Trang: 90–100
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí 3(2024) Trang: 13-25
Tạp chí: Global Advances in Business Studies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 90-101
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí VIII(2024) Trang: 3073-3090
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND INNOVATION IN SOCIAL SCIENCE (IJRISS)
Số tạp chí 12(2024) Trang: 267-272
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science (IJRES)


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...