Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 39(2023) Trang: 102-118
Tạp chí: VNU Journal of Foreign Studies

This descriptive study aims to examine the perceptions  of Vietnamese English as a Foreign Language (EFL) teachers on the influence of research on their instructional practices. The study involved  50  highly proficient  and  experienced  teachers  from  five  universities  located  in  the  Mekong Delta region of southern Vietnam. A questionnaire consisting of 26 Likert-type items was used to collect data, and the teachers’ perceptions of research effects were assessed based  on their  mean scores. The results  indicated  that  research  significantly  enhanced  teachers’  comprehension  of  their  teaching practices,  prompting  them  to  reflect  more  deeply  on  their  teaching  methodologies.  Additionally, research  facilitated  the  elucidation  of  language  learning  processes,  widened  sources  for  developing teaching  ideas  and  experience,  refined  academic  instructions,  and  encouraged  reflective  teaching practices. The study contributes  to the existing literature on the influence of research  on instructional practices and provides insight into the critical effects of research on teachers’ practices. The results may inform  policy  and  practice  decisions  on  incorporating  research  into  teacher  training  and  professional development  initiatives.  Overall,  this  study  highlights  the  importance  of  research  in  enhancing instructional methodologies and promoting reflective teaching practices.

Các bài báo khác
Số tạp chí 5(2023) Trang: 40-51
Tạp chí: Journal of Education, Teaching and Social Studies
Số tạp chí 8(2023) Trang: 127-139
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 8(2023) Trang: 63-75
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-learning Studies
Số tạp chí 2(2023) Trang: 55–66
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí 13(2023) Trang: 169-184
Tạp chí: HO CHI MINH CITY OPEN UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE - ECONOMICS AND BUSINESS ADMINISTRATION
Số tạp chí 50(2023) Trang: 1458-1465
Tạp chí: Geojournal of Tourism and Geosites
Số tạp chí 19(2023) Trang: AJBSR.MS.ID.002567
Tạp chí: American Journal of Biomedical Science & Research
Số tạp chí 16(2023) Trang: 1-11
Tạp chí: i-manager’s Journal on Educational Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...