Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2(2022) Trang: 74-95
Tạp chí: ELE Reviews: English Language Education Reviews

The importance of English has demanded the introduction of English language teaching (ELT) educational reforms (ERs) in the Vietnamese context. However, the results of these reforms did not satisfy Vietnamese educators; as a result, many studies have explored the related issues, but almost none of them emphasized English as a foreign language (EFL) teachers’ perceptions of the necessities of the reforms. Accordingly, this current study was conducted to fill in the aforementioned gap. Driven by that emphasis, this qualitative study used semistructured interviews as a data-collecting instrument. Regarding the studied sampling, six EFL high school teachers from southwest Vietnam were recruited as the interviewees. According to the findings of the present study, teachers in Vietnam strongly perceived the need for ELT ERs. Besides, the reforms were fundamental to help catch up with the era of globalization. At the conclusion of the paper, some discussions focusing primarily on teacher training issues and educational implications, as well as suggestions for future research, were presented.

Các bài báo khác
Số tạp chí 47(2022) Trang: 138-145
Tạp chí: Journal of the Indonesian Tropical Animal Agriculture
Số tạp chí 49(2022) Trang: 1669-1677
Tạp chí: Journal of Hunan University Natural Sciences
Số tạp chí 30(2022) Trang: 2048-2051
Tạp chí: Central European Management Journal
Số tạp chí 17 (12)(2022) Trang: 951-959
Tạp chí: Seybold Report
Số tạp chí 7(2022) Trang: 53-61
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Số tạp chí 6(2022) Trang: 108-124
Tạp chí: European Journal of Literature, Language and Linguistics Studies
Số tạp chí 6(2022) Trang: 13-19
Tạp chí: European Journal of Physical Education and Sport Science
Số tạp chí 7(2022) Trang: 70-81
Tác giả: Nguyễn Văn Hòa
Tạp chí: European Journal of Physical Education and Sport Science
Số tạp chí 4(2022) Trang: 27-34
Tạp chí: International Journal of Physiology, Sports and Physical Education
Số tạp chí 10/2022(2022) Trang: 127-133
Tạp chí: Tạp chí Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...