Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 9(2022) Trang:
Tạp chí: Cogent Education

The Vietnamese government has implemented many changes to improve the English competencies of the Vietnamese people. However, the results seemed unsatisfactory because the English as a foreign language teachers had been affected by many external factors. Thus, this study addressed two main research questions, including (1) What external factors affect EFL teachers’ responses to English language teaching pedagogical reforms? and (2) How these factors affect different groups of teachers in light of their backgrounds? This study was designed as a mixed-methods approach using a questionnaire and semi-structured interviews to answer those questions. The current study involved 102 EFL high school teachers working in the Southwest of Vietnam. The results showed that the factor on students’ learning outcomes was the most influential external factor. Besides, the influence level of external factors was differed by the teachers’ educational qualifications in the influence level of some external factors, namely previous educational policies, students’ learning outcomes, and school facilities. At the end of this paper, some critical discussions, educational implications, limitations, and recommendations for further research are presented.

Các bài báo khác
Số tạp chí 2(2022) Trang: 74-95
Tạp chí: ELE Reviews: English Language Education Reviews
Số tạp chí 47(2022) Trang: 138-145
Tạp chí: Journal of the Indonesian Tropical Animal Agriculture
Số tạp chí 49(2022) Trang: 1669-1677
Tạp chí: Journal of Hunan University Natural Sciences
Số tạp chí 30(2022) Trang: 2048-2051
Tạp chí: Central European Management Journal
Số tạp chí 17 (12)(2022) Trang: 951-959
Tạp chí: Seybold Report
Số tạp chí 7(2022) Trang: 53-61
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Số tạp chí 6(2022) Trang: 108-124
Tạp chí: European Journal of Literature, Language and Linguistics Studies
Số tạp chí 6(2022) Trang: 13-19
Tạp chí: European Journal of Physical Education and Sport Science
Số tạp chí 7(2022) Trang: 70-81
Tác giả: Nguyễn Văn Hòa
Tạp chí: European Journal of Physical Education and Sport Science
Số tạp chí 4(2022) Trang: 27-34
Tạp chí: International Journal of Physiology, Sports and Physical Education
Số tạp chí 10/2022(2022) Trang: 127-133
Tạp chí: Tạp chí Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...