Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 11(2022) Trang: 1865-1875
Tạp chí: European Journal of Educational Research

This investigation examined English as a foreign language (EFL) teachers’ perceptions of their self-efficacy in using instructional strategies in the context of the Mekong Delta of Vietnam. The research was designed as a descriptive research collecting quantitative and qualitative data from a questionnaire and semi-structured interviews. Forty-six Vietnamese EFL teachers were invited to partake in the study. The results indicated that participants were in general confident in using instructional strategies in their English classes. Specifically, the participants were highly confident in their abilities to use multimedia (M=4.41), assessment techniques (M=4.35), and classroom English (M=4.35). The study also indicated that participants were not confident in evaluating the level of task difficulty (M=3.37), dealing with unmotivated students (M=3.57), and meeting students’ particular needs for support (M=3.62). Pedagogical implications and recommendations were addressed to help manifold stakeholders at the end of this paper.

Keywords: EFL teachers, instructional strategies, teachers’ self-efficacy, the Mekong Delta of Vietnam.

Các bài báo khác
Số tạp chí 18(2022) Trang: 841-849
Tạp chí: Journal of the Austrian Society of Agricultural Economics
Số tạp chí 8(2022) Trang: 449-464
Tạp chí: International Journal of Educational Methodology
Số tạp chí 66(2022) Trang: 19-29
Tạp chí: Tạp chí Kinh tế Thuỷ sản Nhật Bản
Số tạp chí 4(2022) Trang: 56 – 64
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 6(2022) Trang: 130-136
Tạp chí: Indonesian Journal of Environmental Management and Sustainability
Số tạp chí February 24-25, 2022, Ankara Turkey(2022) Trang: 342-353
Tạp chí: 2. Baskent International Conference on Multidisciplinary Studies
Số tạp chí In: Elżbieta Perzycka Aleksandra Łukaszewicz(2022) Trang: 167-183
Tạp chí: CULTURE, EDUCATION & TECHNOLOGIES
Số tạp chí 9(2022) Trang: 38-46
Tạp chí: The Pharmaceutical and Chemical Journal
Số tạp chí 4(2022) Trang: 3287-3292
Tạp chí: International Journal of Innovation Scientific Research and Review


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...