Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang: 57-75
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

The development of globalization and integration requires a modern workforce with 21st-century skills, especially intercultural communicative competence (ICC). Thanks to the National Foreign Language 2020 project, the new English textbooks were introduced to Vietnamese students with the hope prepare them for ICC. Research on how EFL teachers explored the new teaching materials has been made, but previous findings show limitations on EFL teachers’ practices in the communication and culture section. Hence, this descriptive research was conducted to investigate EFL teachers’ perceptions and their reported practices of enacting this section. A mixed-method approach was employed to collect quantitative and qualitative data. Seventy-two EFL teachers in the Mekong Delta responded to the questionnaire and seven of them joined the semi-structured interviews. Results revealed various EFL teachers’ perceptions and high levels of agreement on their practices of four dimensions of ICC. The study also suggested further research should look into students’ perspectives.

Các bài báo khác
Số tạp chí 18(2022) Trang: 841-849
Tạp chí: Journal of the Austrian Society of Agricultural Economics
Số tạp chí 8(2022) Trang: 449-464
Tạp chí: International Journal of Educational Methodology
Số tạp chí 66(2022) Trang: 19-29
Tạp chí: Tạp chí Kinh tế Thuỷ sản Nhật Bản
Số tạp chí 4(2022) Trang: 56 – 64
Tạp chí: JOURNAL OF ENERGY TECHNOLOGY AND ENVIRONMENT
Số tạp chí 6(2022) Trang: 130-136
Tạp chí: Indonesian Journal of Environmental Management and Sustainability
Số tạp chí February 24-25, 2022, Ankara Turkey(2022) Trang: 342-353
Tạp chí: 2. Baskent International Conference on Multidisciplinary Studies
Số tạp chí In: Elżbieta Perzycka Aleksandra Łukaszewicz(2022) Trang: 167-183
Tạp chí: CULTURE, EDUCATION & TECHNOLOGIES
Số tạp chí 9(2022) Trang: 38-46
Tạp chí: The Pharmaceutical and Chemical Journal
Số tạp chí 4(2022) Trang: 3287-3292
Tạp chí: International Journal of Innovation Scientific Research and Review


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...