Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang: 34-56
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

This study examined the relationship between high school students' phonological awareness and their performance in pronouncing allomorphs of English inflectional morphemes -ed and -s. The study involved 31 high school students in Can Tho City in the Mekong Delta of Vietnam. Data of the study were collected through a pronunciation written test (PWT) and a pronunciation oral test (POT). The findings pointed out that all the students had phonological knowledge of the two morphemes; however, the majority of the participants made errors in pronouncing them which indicated their lack of pronunciation performance. In addition, there was no correlation between the students’ phonological awareness and their pronunciation performance detected in the study. Based on the results, pedagogical implications were suggested.

Các bài báo khác
Số tạp chí 124(2022) Trang: 641–658
Tạp chí: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
Số tạp chí 7(2022) Trang: 85-93
Tạp chí: International Journal of Engineering Research and Applications
Số tạp chí 2(2022) Trang: pp. 14-37
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research (IJEBER)
Số tạp chí 2(2022) Trang: pp. 38-55
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research (IJEBER)
Số tạp chí 5(2022) Trang: PP 114-124
Tạp chí: American International Journal of Business Management (AIJBM)
Số tạp chí 9(2022) Trang: 145-153
Tạp chí: International Journal of Advanced and Applied Sciences
Số tạp chí 14(2022) Trang: 2792-2800
Tạp chí: International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE)
Số tạp chí 5(2022) Trang: 32-37
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 7(2022) Trang: 71-86
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering and Management Research
Số tạp chí 4(2022) Trang: 53-63
Tạp chí: American Journal of Multidisciplinary Research & Development
Số tạp chí 5(2022) Trang: 156-162
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 5(2022) Trang: 23-29
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 1(2022) Trang: 1-6
Tạp chí: International Journal of Politics, Law, and Management
Số tạp chí 8(2022) Trang: 150-156
Tạp chí: International Journal of Law
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1-11
Tạp chí: Journal for Research Scholars and Professionals of English Language Teaching
Số tạp chí 2(2022) Trang: 71-90
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research
Số tạp chí 4(2022) Trang: 42-50
Tạp chí: American Journal of Multi-disciplinary Research & Development
Số tạp chí 7(2022) Trang: 20-30
Tác giả: Lê Tấn Nghiêm
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering and Management Research
Số tạp chí 2(2022) Trang: 1-13
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research (IJEBER)
Số tạp chí 3(2022) Trang: 190-200
Tạp chí: Universe International Journal of Interdisciplinary Research
Số tạp chí 5(2022) Trang: 22-24
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 9(2022) Trang: 209-215
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 13(2022) Trang: 811–817
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 9(2022) Trang: 722-727
Tạp chí: International Journal of Research and Review


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...