Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 14(2022) Trang: 2792-2800
Tạp chí: International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE)
Liên kết:

This paper aspired to research the impacts of using short stories in learning English vocabulary on EFL learners’ awareness. The total participants were 45 learners of English in a context of Vietnam. This study targets three main sections consisting of (1) the motivation of learning vocabulary, (2) the advantages of using short stories in learning English vocabulary, and (3) the positive methods of learning vocabulary. The study was conducted qualitatively and quantitatively using a questionnaire and interviews. The data was collected from forty-five quantitative responses and five interviews. The findings help learners understand more in their learning out of the classroom context. The students’ perceptions have exhibited the motivations for acquiring vocabulary, the advantages of using short stories, and useful methods in learning for learners. It also expresses the restrictions of using short stories within the findings section. This paper will contribute to the participants’ awareness of an efficient self-study to improve English vocabulary and supply many suitable strategies for EFL learners.

Các bài báo khác
Số tạp chí 124(2022) Trang: 641–658
Tạp chí: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
Số tạp chí 7(2022) Trang: 85-93
Tạp chí: International Journal of Engineering Research and Applications
Số tạp chí 2(2022) Trang: pp. 14-37
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research (IJEBER)
Số tạp chí 2(2022) Trang: pp. 38-55
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research (IJEBER)
Số tạp chí 5(2022) Trang: PP 114-124
Tạp chí: American International Journal of Business Management (AIJBM)
Số tạp chí 9(2022) Trang: 145-153
Tạp chí: International Journal of Advanced and Applied Sciences
Số tạp chí 5(2022) Trang: 32-37
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 7(2022) Trang: 71-86
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering and Management Research
Số tạp chí 4(2022) Trang: 53-63
Tạp chí: American Journal of Multidisciplinary Research & Development
Số tạp chí 5(2022) Trang: 156-162
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 5(2022) Trang: 23-29
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 1(2022) Trang: 1-6
Tạp chí: International Journal of Politics, Law, and Management
Số tạp chí 8(2022) Trang: 150-156
Tạp chí: International Journal of Law
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1-11
Tạp chí: Journal for Research Scholars and Professionals of English Language Teaching
Số tạp chí 2(2022) Trang: 71-90
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research
Số tạp chí 4(2022) Trang: 42-50
Tạp chí: American Journal of Multi-disciplinary Research & Development
Số tạp chí 7(2022) Trang: 20-30
Tác giả: Lê Tấn Nghiêm
Tạp chí: International Journal of Advanced Engineering and Management Research
Số tạp chí 2(2022) Trang: 1-13
Tạp chí: International Journal of Education, Business and Economics Research (IJEBER)
Số tạp chí 3(2022) Trang: 190-200
Tạp chí: Universe International Journal of Interdisciplinary Research
Số tạp chí 5(2022) Trang: 22-24
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 9(2022) Trang: 209-215
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 13(2022) Trang: 811–817
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 9(2022) Trang: 722-727
Tạp chí: International Journal of Research and Review


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...