Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 9(2020) Trang: 1149-1155
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENTIFIC & TECHNOLOGY RESEARCH

A mind map is a diagram in which information is arranged visually and sequentially. Therefore, the use of mind maps in teaching has been used by many educators around the world; they showed that it much supports the teaching process of teachers and students' learning process. Also, with the mind map approach in teaching mathematics, we conducted experimental teaching in teaching the topics of straight line and circle equations - Geometry 10 in high school mathematics program in Vietnam. By using mind maps in reviewing knowledge, in teaching new knowledge and in systematizing knowledge for two experimental classes, we found that the learning results of students in the two experimental classes were actually higher than those of the two control classes. From our experience gained through experimental teaching, we believe that teaching mathematics with the help of mind maps will be a teaching method that contributes to improving the effectiveness of mathematics education in schools

Các bài báo khác
Số tạp chí 4(2020) Trang: 50-54
Tạp chí: International Journal of Trend in Scientific Research and Development
Số tạp chí 8(2020) Trang: 1387 - 1393
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 0(2020) Trang: 1-12
Tạp chí: Innovation in Language Learning and Teaching
Số tạp chí 10(2020) Trang: 1-3
Tạp chí: INDIAN JOURNAL OF APPLIED RESEARCH
Số tạp chí 5(2020) Trang: 95-114
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 8(2020) Trang: 3430 - 3438
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 185(2020) Trang: 416–432
Tạp chí: Journal of Optimization Theory and Applications
Số tạp chí 7(2020) Trang: 142-145
Tạp chí: International Journal of Research and Scientific Innovation
Số tạp chí 9(2020) Trang: 1173-1178
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENTIFIC & TECHNOLOGY RESEARCH
Số tạp chí 7(2020) Trang: 110-113
Tạp chí: International Journal of Research and Scientific Innovation


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...