Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2018
Số tạp chí 7(1)(2018) Trang: 73-90
Tạp chí: The European Journal of Applied Linguistics and TEFL
Liên kết:

This study investigates Vietnamese EFL teachers’ perceptions of language education to see whether their perceptions and practices match the principles of task-based language teaching (TBLT). Sixty two teachers participated in the study. Data were collected via focus group interviews and analyzed quantitatively and qualitatively. The results indicate that teachers had a high level of understanding of TBLT. In addition, they showed positive views towards the implementation of TBLT. However, the implementation appears to be impeded by a mismatch between TBLT and current language teaching practices and school policies inVietnam. Other obstacles are large-sized classes, students’ attitudes towards exams and language courses and time limitations. The results also present that there is a large degree of variation between Vietnamese teachers in terms of their perceptions about TBLT.

Các bài báo khác
Số tạp chí 161(2018) Trang: 539-546
Tạp chí: Construction and Building Materials
Số tạp chí Vol. 9, No. 4(2018) Trang: 176-181
Tạp chí: International Journal of Advanced Computer Science and Applications
Số tạp chí Volume 8, Number 3(2018) Trang: 223-228
Tạp chí: International Journal of Machine Learning and Computing
Số tạp chí 51(2018) Trang: 324002
Tạp chí: Journal of Physics D: Applied Physics
Số tạp chí Volume 2 • Issue 3(2018) Trang: 1000158
Tạp chí: Environ Pollut Climate Change
Số tạp chí 20(2018) Trang: 6325-6335
Tạp chí: JOURNAL OF THE AMERICAN CHEMICAL SOCIETY
Số tạp chí 3(4)(2018) Trang: 104-119
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 4(1)(2018) Trang: 136-148
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 6(9)(2018) Trang: 157-162
Tạp chí: The International Journal of Humanities and Social Studies
Số tạp chí 6(8)(2018) Trang: 441-447
Tạp chí: The international Journal of Humanities and Social Studies
Số tạp chí 3 (3)(2018) Trang: 110-131
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 3 (4)(2018) Trang: 49-64
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 1(2018) Trang: 101-115
Tạp chí: Asian Academy of Management Journal


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...