The research was conducted to analyze the relationship between country-of-origin image, informational search intention, and imported fruit purchase intention of Vietnamese consumers. The data were collected from a survey of 259 consumers in two major cities in Vietnam, which are Ho Chi Minh City and Can Tho City. The results of the Structural Equation Modeling method (SEM) show that the product knowledge and product attachment have a positive effect on the country-of-origin image of the imported fruit. Besides, the imported fruit's country-of-origin image actively influences the informational search intention of consumers. Therefore, it promotes Vietnamese consumers’ imported fruit purchase intention.
Khưu Ngọc Huyền, Lưu Thanh Đức Hải, 2016. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ nhận biết thương hiệu sản phẩm Quýt hồng Lai Vung của người tiêu dùng ở Đồng bằng sông Cửu Long. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 42: 15-23
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên