The study was conducted to demonstrate the factors that influence the organizational commitment of employees in the hospitality industry. Research data were collected using quota sampling, with a sample size of 220 employees working in the hospitality industry in Vietnam. Mixed research methods with a combination of qualitative and quantitative research are used to prove the research hypotheses. The structural equation modeling (SEM) was employed to indicate that the commitment to the organization of employees in the hospitality industry depends on 07 factors, including working conditions, nature of work, income and benefits, relationships with colleagues, leadership style, training and development, and corporate culture. Among these factors, working conditions and leadership style are the most important factors influencing employee engagement with the organization in the hospitality industry.
Khưu Ngọc Huyền, Lưu Thanh Đức Hải, 2016. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ nhận biết thương hiệu sản phẩm Quýt hồng Lai Vung của người tiêu dùng ở Đồng bằng sông Cửu Long. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 42: 15-23
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên