The study’s objective is to demonstrate affecting factors to the market access of Ha Chau Burmese grape farmers in Phong Dien District, Can Tho City. The authors collected the data from 149 Ha Chau Burmese grape growers. Research results show that farmers access the market mainly through traders, collectors, relatives, and neighbors. There are six affecting factors to the market access ability, including training, linkage, telephone, area, age, and distance. Among them, training and linkage are the two factors that put the most impact on market access of Ha Chau Burmese grape farmers. Therefore, some recommendations are proposed to improve the market access of Ha Chau Burmese grapes farmers in Phong Dien District, Can Tho City
Khưu Ngọc Huyền, Lưu Thanh Đức Hải, 2016. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ nhận biết thương hiệu sản phẩm Quýt hồng Lai Vung của người tiêu dùng ở Đồng bằng sông Cửu Long. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 42: 15-23
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên