Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
3 (2024) Trang: 1691-1700
Tạp chí: Journal of Ecohumanism

This study looks at how national defense and security education (NDSE) is now taught to Vietnamese students, emphasizing how important it is for promoting patriotism and a sense of national identity. Utilizing current policy advancements and real-world experiences, we examine major issues and suggest tactical fixes to raise the caliber and efficacy of this training program. Our results highlight the necessity of updating curricula, improving preparation for teachers, and fortifying institutional support in order to fulfill the changing requirements of national security within the framework of global integration.Using a mixed-methods approach, the study combines quantitative data from Vietnamese educational institutions with stakeholder interviews and policy analysis. We examine the NDSE's historical background in Vietnam, how it changed over time in response to shifting geopolitical conditions, and how it is currently used at different educational levels. The study also looks at how relevant and successful NDSE is in educating Vietnam's youth for their futures as informed and involved citizens, according to students, educators, and policymakers.Although NDSE has come a long way in recent years, our analysis shows that maintaining student interest, assuring uniform quality of instruction across institutions, and integrating the curriculum with current security threats remain formidable obstacles. We provide a thorough framework for improving NDSE, along with suggestions for innovative pedagogy, curriculum revision, and better resource management. In addition, we talk about how NDSE may become more relevant and interesting to the younger generation by incorporating technology and practical learning techniques.Beyond Vietnam, the research's implications provide guidance to other countries facing the difficulty of teaching their youth about national security issues in a globe growing more interconnected by the day. This research adds to the larger conversation on civic education and national identity creation in the light of globalization and rapid technological change by critically analyzing Vietnam's approach to NDSE.

Các bài báo khác
Số 33 (2014) Trang: 114-121
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tải về
Tập 54, Số 6 (2018) Trang: 129-138
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tải về
Tập 54, Số 3 (2018) Trang: 186-192
Tải về
Số 39 (2015) Trang: 7-15
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tải về
3 (2024) Trang: 1721-1735
Tạp chí: Journal of Ecohumanism
(2024) Trang: 127-136
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: Chất lượng và trách nhiệm xã hội trong công tác Giáo dục quốc phòng và an ninh/Hội thảo khoa học quốc gia/Trường Đại học Tài chính-Marketing, Bộ Tài chính/ 11/2023
(2023) Trang: 108-113
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: Nâng cao chất lượng dạy, học môn học giáo dục quốc phòng và an ninh cho học sinh, sinh viên đáp ứng yêu cầu nhiệm vụ bảo vệ Tổ quốc trong tình hình mới/Hội thảo khoa học/Bộ giáo dục và Đào tạo/12/2023
(2022) Trang: 9-19
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: NÂNG CAO CHẤT LƯỢNG GIÁO DỤC QUỐC PHÒNG VÀ AN NINH TRONG XU HƯỚNG PHÁT TRIỂN HIỆN NAY
(2022) Trang: 148-159
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: CÔNG TÁC GIÁO DỤC QUỐC PHÒNG VÀ AN NINH CHO HỌC SINH, SINH VIÊN THÀNH TỰU VÀ PHÁT TRIỂN
(2023) Trang: 1-9
Tạp chí: HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC QUỐC PHÒNG VÀ AN NINH 20 NĂM THÀNH TỰU VÀ PHÁT TRIỂN (2003 - 2023)
(2023) Trang: 51-58
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC QUỐC PHÒNG VÀ AN NINH 20 NĂM THÀNH TỰU VÀ PHÁT TRIỂN (2003 - 2023)
(2023) Trang: 19-27
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC QUỐC PHÒNG VÀ AN NINH 20 NĂM THÀNH TỰU VÀ PHÁT TRIỂN (2003 - 2023)
(2019) Trang: 163-178
Tạp chí: Hội thảo khoa học “Đổi mới phương thức dạy học môn Giáo dục Quốc phòng và An ninh hiện nay”. Địa điểm: Trường Đại học Sư phạm TP. HCM; thời gian 19/12/2019
Giáo dục thường xuyên, thực trạng và thách thức (2017) Trang: 1993-1997
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo Khoa học Quốc gia,
số đặc biệt tháng 10-2019 (2019) Trang: 105-107
Tác giả: Cao Ngọc Báu
Tạp chí: Thiết bị Giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...