Abstract: In Vietnam, the workforce is in the "gold" period, it will be the implementing motivations of the strategy socio-economic development. However, with methods of education for so long which do not fit the requirements of the new era, is producing passive "people" who is good at theory but bad at practice. School violence has still occurred; activities of tutors are rampant; the situation of abuse of collection, study, exams are still heavy; negative still exists, living standard of teachers is still difficult. The author?s attempt in the paper is to present the achievements and limitations of Practical education policy of Vietnam today. Documents used by the agency's functionality Vietnam and international announced. Through analysis and synthesis authors propose methods intended to correct the weaknesses. Keywords: Vietnam, Education, Crisis
Tạp chí: Vân dụng Nghị quyết Đại hội lần thứ XIII của Đảng vào việc giảng dạy các môn Lý luận chính trị ở các trường đại học và cao đẳng - Trường Đại học Cần Thơ
Tạp chí: Vai trò của các trường đại học và cao đẳng trong sự phát triển kinh tế-xã hội khu vực Đồng bằng sông Cửu Long, Trường Đại học An Giang 19/12/2014
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên