Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7 (2022) Trang: 1-13
Tạp chí: Frontiers in Education

Many educators and policymakers worldwide have noticed the burgeoning field of
experiential learning in the twenty-first century. Learning theory and practice together
is beneficial to education in general, and mathematics education in particular, because it
enables students to realize their full potential for knowledge and skill, and it connects the
two aspects of knowledge. A focus on the cross-cutting and critical role of experience
activities within the framework was emphasized in Vietnam’s general education program
in mathematics, released in 2018 and included views on the content and methods of
teaching and learning mathematics in the country. Experiential learning in mathematics
was studied to see if this method could positively help students participate, increase
their motivation and interest in learning, and impact their math outcomes. A series of
pedagogical experiments with 29 sixth-grade students on arithmetic and geometric
topics was conducted to confirm the research goals. Students were required to develop
solutions to real-world problems related to their studying subjects. The experimental
and control classes are subjected to a pre-test and a post-test design. Mixed methods,
including qualitative and quantitative analysis, are handled by the statistical data
processing software (SPSS) program and the results of observations and surveys of
learners’ opinions. The results were found that experiential learning activities positively
influenced math learning attitudes and student achievement progress in the classroom


Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 1-6
Tải về
Số 36 (2015) Trang: 1-7
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 108-115
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 63-70
Tải về
Số 41 (2015) Trang: 76-80
Tải về
Số đặc biệt tháng 7- 2023 (2023) Trang: 184-186
Tạp chí: Tạp chí Thiết bị Giáo dục
8 (2021) Trang: 101-108
Tạp chí: European Journal of Education Studies
số đặc biệt, kì 1 tháng 5/2019 (2019) Trang: 80-84
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
91 (153) tháng 11/2018 (2018) Trang: 87-91
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và Xã hội
(2015) Trang: 20-29
Tạp chí: Hội thảo Khoa học của học viên cao học và nghiên cứu sinh năm học 2015-216, trường ĐH Sư phạm TP. Hồ Chí Minh , ngày 9/10/2015
số 6(72) (2015) Trang: 39-48
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường ĐH Sư phạm TP. Hồ Chí Minh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...