Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
15 (2023) Trang: 1-19
Tạp chí: Contemporary Educational Technology

Online project-based learning (PjBL) is an increasingly popular teaching approach in higher
education, especially in teacher education. Implementing online PjBL differs across subjects,
bringing many benefits while posing challenges for educators and pre-service teachers. This
systematic review aims to investigate the implementation, effectiveness and challenges of
adopting PjBL in teacher education during the COVID-19 pandemic. The review provided a
thorough overview of research on PjBL in teacher education during the COVID-19 pandemic,
which was carried out using the systematic review methodology and Preferred Reporting Items
for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA) guidelines. Several relevant articles from
five different databases (Google Scholar, Mendeley, ScienceDirect, Scopus, and Taylor & Francis
Online) were collected using the keywords “project-based learning” and “teacher education”
along with their synonyms. A final list of 26 included articles to be reviewed in this study is
produced after the titles and abstracts screening and full texts evaluation using inclusion and
exclusion criteria. This systematic review reveals that PjBL has been applied in teaching various
subjects in teacher education with different types of projects and assessment methods. More
importantly, integrating PjBL in teaching has been proven to positively impact the development
of pre-service teachers’ knowledge, professional skills and learning attitudes. In addition,
applying PjBL poses certain challenges for educators due to the requirements on teachers’ and
students’ knowledge and skills as well as equipment and technology facilities. On the other hand,
the COVID-19 pandemic, if viewed positively, contributes to boosting educators’ motivation and
facilitating the implementation of online PjBL. The study findings can be used as a reference for
future PjBL research and contribute to the literature on PjBL in the context of teacher education.

Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 1-6
Tải về
Số 36 (2015) Trang: 1-7
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 108-115
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 63-70
Tải về
Số 41 (2015) Trang: 76-80
Tải về
Số đặc biệt tháng 7- 2023 (2023) Trang: 184-186
Tạp chí: Tạp chí Thiết bị Giáo dục
8 (2021) Trang: 101-108
Tạp chí: European Journal of Education Studies
số đặc biệt, kì 1 tháng 5/2019 (2019) Trang: 80-84
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
91 (153) tháng 11/2018 (2018) Trang: 87-91
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và Xã hội
(2015) Trang: 20-29
Tạp chí: Hội thảo Khoa học của học viên cao học và nghiên cứu sinh năm học 2015-216, trường ĐH Sư phạm TP. Hồ Chí Minh , ngày 9/10/2015
số 6(72) (2015) Trang: 39-48
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường ĐH Sư phạm TP. Hồ Chí Minh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...