Enhancing problem solving competency for Primary students is an important element in teaching and learning goals of “General Education Program: Mathematics” in Vietnam. In order to solve problem effectively, students need to be provided with discovery tools, including the strategy of identifying a pattern. This strategy often appears in American textbooks in form of “identifying a pattern” problems. However, in Vietnamese primary textbooks, the authors have not seen these problems. This report will present the results of the comparison of mathematics word problems in textbooks of Vietnam and USA from the perspective of pattern identification; design of some situations of teaching word problems in which analysis to identify patterns is an effective solution strategy; report the results of students’ experiments on solving problems, and survey students’ attitude on these problems. The report will indicate that using “identifying a pattern” problems is an effective tool to promote problem solving competency for elementary school students.
Tạp chí: HIỆP HỘI CÁC TRƯỜNG ĐẠI HỌC, CAO ĐẲNG VIỆT NAM: TÁI CẤU TRỤC HỆ THỐNG GIÁO DỤC ĐẠI HỌC VÀ GIÁO DỤC NGHỀ NGHIỆP CỦA VIẾT NAM CHO CÁC THẬP NIÊN ĐẦU CỦA THẾ KỸ XXI
Tạp chí: Hội thảo quốc tế "Phát triển bền vững nguồn nhân lực và sản phẩm du lịch địa phương trong bối cảnh hội nhập và thúc đẩy khởi nghiệp", Viện Khoa học Giáo dục Văn hóa, Thể thao và Du lịch, thành phố Đà Lạt, 08/2019
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên