Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Book chapter 2024
Số tạp chí Hoang-Yen Phuong and Thanh-Thao Le(2024) Trang: 1-20
Tạp chí: Exploring Teacher Beliefs: INSIGHTS AND PERSPECTIVES
Liên kết:

With the ever-evolving landscape of education, Outcome-Based Education (OBE) has emerged as a transformative pedagogical approach, centering on student outcomes rather than traditional input-based models. As institutions globally pivot to this approach, the experiences and perspectives of teachers navigating this paradigm shift become pivotal to understanding the challenges and opportunities inherent to OBE. This qualitative study explored the experiences of 15 university lecturers regarding student assessment within the OBE framework. Leveraging a combination of the Social Cognitive Theory and Constructivist Grounded Theory, the study delved deep into lecturers’ narratives, aiming to unearth their perceived self-efficacy, challenges, and evolving roles. Most participants expressed high confidence in their ability to assess students within OBE adeptly. However, intertwined with this self- efficacy were voices highlighting the complexities of juxtaposing OBE against traditional evaluative techniques. Additionally, concerns about inadequate training and support were prevalent, with some participants emphasizing the need for structured training tailored to OBE. Furthermore, there was a discerned gap between the theoretical tenets of OBE and its practical implementation. The study also revealed the crucial role of peer collaboration in refining assessment strategies and reshaping the lecturer’s role from mere information dispenser to experiential learning facilitator. The dynamics of student reception and the role of technology in facilitating OBE assessments were also explored.

Các bài báo khác
Số tạp chí in Eward Park, Ho Huu Loc, & Dung Duc Tran(2024) Trang: 231 - 259
Tạp chí: The Mekong Delta Environmental Research Guidebook
Số tạp chí Ozgur AkanPaolo BellavistaJiannong CaoGeoffrey CoulsonFalko DresslerDomenico FerrariMario GerlaHisashi KobayashiSergio PalazzoSartaj SahniXuemin ShenMircea StanXiaohua JiaAlbert Y. Zomaya(2024) Trang: 36–51
Tạp chí: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering
Số tạp chí Shamik Chakraborty, Amit Chatterjee, Pankaj Kumar(2024) Trang:
Tạp chí: Urban Water Ecosystems in Africa and Asia
Số tạp chí 28 August 2024(2024) Trang: 69-88
Tạp chí: Climate-Related Human Mobility in Asia and the Pacific
Số tạp chí In: Thai-Nghe, N., Do, TN., Penferhat, S (eds),. Intelligent Systems and Data Science. ISDS 2024(2024) Trang: 59-66
Tạp chí: Communications in Computer and Information Science
Số tạp chí 87(2024) Trang: 94–105
Tạp chí: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
Số tạp chí 14479(2024) Trang: pp 51- 62
Tạp chí: Computational Data and Social Networks
Số tạp chí 214(2024) Trang: 201–212
Tạp chí: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
Số tạp chí 5(2024) Trang: 765
Tạp chí: Lecture Notes in Computer Science
Số tạp chí 14748(2024) Trang: 323–334
Tạp chí: Lecture Notes in Computer Science
Số tạp chí Ngoc Thanh Nguyen · Bogdan Franczyk · André Ludwig · Manuel Núñez · Jan Treur · Gottfried Vossen · Adrianna Kozierkiewicz(2024) Trang: 157-169
Tạp chí: Lecture Notes in Computer Science
Số tạp chí PGS. TS Nguyễn Chí Ngôn(2024) Trang: 346-369
Tạp chí: Công nghệ kỹ thuật và công nghệ thông tin trong tiến trình công nghiệp hóa - hiện đại hóa Đồng bằng Sông Cửu Long
Số tạp chí Trong Đặng Kiều Nhân và Nguyễn Ánh Minh(2024) Trang: 225-244
Tạp chí: Đặc trưng và đổi mới kinh tế - xã hội - văn hóa của đồng bằng sông Cửu Long trong bối cảnh mới
Số tạp chí In: Leonard Barolli(2024) Trang: 106-118
Tạp chí: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
Số tạp chí Leonard Barolli(2024) Trang: 48-59
Tạp chí: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
Số tạp chí 2191(2024) Trang: 3-14
Tạp chí: Communications in Computer and Information Science
Số tạp chí Thai-Nghe, N., Do, TN., Benferhat, S.(2024) Trang: 33-46
Tạp chí: Communications in Computer and Information Science
Số tạp chí Thai-Nghe, N., Do, TN., Benferhat, S(2024) Trang: 47-58
Tạp chí: Communications in Computer and Information Science
Số tạp chí Nguyen Hoang Phuong Nguyen Thi Huyen Chau Vladik Kreinovich(2024) Trang: 135-147
Tạp chí: Studies in Systems, Decision and Control
Số tạp chí Yann-Henri Chemin(2024) Trang: 73-85
Tác giả: Nguyễn Duy Sang
Tạp chí: Genetic Algorithms Theory, Design and Programming
Số tạp chí Mohamad Zreik(2024) Trang: 314-331
Tạp chí: Soft Power and Diplomatic Strategies in Asia and the Middle East
Số tạp chí Thao Quoc Tran and Tham My Duong(2024) Trang: 1-20
Tạp chí: Addressing Issues of Learner Diversity in English Language Education
Số tạp chí Cheng-Few Lee and Min-Teh Yu(2024) Trang: 287-312
Tác giả: Phan Anh Tú
Tạp chí: Advances in Pacific Basin Business, Economics and Finance


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...