Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2022
Số tạp chí 3(2022) Trang: 120-162
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254

The study focused on seven (7) task-based activities, including (1) making film, (2) making portfolio, (3) group presentation, (4) library search, (5) paper display, (6) making a gift, and (7) literary gala which was applied in two British-American Literature courses such as Introduction to Literature and Introduction to Literary Criticism. A thirty-threeitem questionnaire was administered to investigate the effects of those task-based activities on students’ involvement. The interviews for students and teachers were employed to examine students’ perceptions of their involvement in those task-based activities and discover teachers’ observations of students’ involvement in their class. The study sample consists of 120 EFL high-quality students who have taken the two courses of Introduction to Literature and Introduction to Literary Criticism in their curriculum. The findings revealed that students were involved in task-based activities to a significant extent and students had positive perceptions toward their task-based performances. There found a medium correlation between the extent of task-based activities' impacts on students' involvement and students’ perception of their involvement. The crosstabulation signified that the Introduction of Literature course required students to do more taskbased activities than the Introduction to Literary Criticism course.

Các bài báo khác
Số tạp chí 12(2022) Trang: 20-35
Tạp chí: Ho Chi Minh City Open University Journal of Science Economics and Business Administration
Số tạp chí 7(2022) Trang: 31-35
Tạp chí: HUFLIT JOURNAL OF SCIENCE
Số tạp chí 12(2022) Trang: 67-83
Tạp chí: HO CHI MINH CITY OPEN UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE - ECONOMICS AND BUSINESS ADMINISTRATION
Số tạp chí 6(2022) Trang: 2357-2372
Tạp chí: Science & Technology Development Journal - Economics - Law and Management (STDJELM)
Số tạp chí 64(2022) Trang: 13-23
Tạp chí: VMOST Journal of Social Sciences and Humanities
Số tạp chí 11(2022) Trang: 93-103
Tạp chí: Dong Thap University Journal of Science
Số tạp chí 43(2022) Trang: 3-15
Tạp chí: Journal of Science on Natural Resources and Environment
Số tạp chí 43(2022) Trang: 36-47
Tạp chí: Journal of Science on Natural Resources and Environment
Số tạp chí 2022(2022) Trang: 60-69
Tạp chí: Journal of Science on Natural Resources and Environment
Số tạp chí 1(2022) Trang: 250-258
Tạp chí: Proceedings of international conference on Supply and demand for high-skilled labor in east asian contries: Challenges and solutions for Ho Chi Minh city
Số tạp chí 2022(2022) Trang: 76-83
Tạp chí: Tạp chí Nông nghiệp và Phát triển nông thôn
Số tạp chí 424(2022) Trang: 78-89
Tạp chí: tạp chí nông nghiệp và phát triển nông thôn
Số tạp chí 2022(2022) Trang: 62-64
Tạp chí: Dân chủ và Pháp luật
Số tạp chí 8(2022) Trang: 66-71
Tạp chí: Tạp chí khoa học Đại học tân Trào


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...