Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang: 11-30
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

Teaching EFL writing has been one of the most trending research fields recently. Among the techniques being tested, using instructional rubrics has drawn much attention from researchers and teachers. This study aimed to investigate the effectiveness of using rubrics in enhancing students’ writing skill and the students’ attitudes towards this technique. The study used the experimental research design. The participants were thirty English-majored eleventh-grade students (N=30) in a high school in Can Tho City, Viet Nam. The main research tools included two guiding rubrics, one writing pre-test, two writing post-tests, and a questionnaire. Holistic and analytic rubrics were used in the teaching of writing skill to the participants to help them understand the targets for learning and the standards of quality for their writing work.  Data from the pre- and post- writing tests indicated significant changes in students’ writing performance after using both holistic and analytic rubrics. Besides, the results of the questionnaire revealed learners’ positive perceptions of this technique. It could be suggested that high school teachers should take into account the use of rubrics in teaching writing for EFL students.

Các bài báo khác
Số tạp chí 2(2022) Trang: 128-130
Tạp chí: Tạp chí Thiết bị Giáo dục
Số tạp chí 11(2022) Trang: 29-38
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Trà Vinh
Số tạp chí 3(2022) Trang: 57-65
Tạp chí: Journal of Measurement, Control, and Automation
Số tạp chí -(2022) Trang: 60-69
Tạp chí: Journal of Military Science and Technology
Số tạp chí 227(2022) Trang: 46-55
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí -(2022) Trang: 36-45
Tạp chí: Journal of Technical Education Science
Số tạp chí 1(2022) Trang: 235-245
Tạp chí: International Conference on Investment and Development for Agricultural Markets and Rural Tourism


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...