Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2022(2022) Trang: 1-17
Tạp chí: Studies in the Education of Adults

Despite the considerable amount of work which has been conducted into teachers’ needs for professional development (PD) in mainstream education, this topic has been received little attention in the field of English language teaching (ELT). This paper presents findings from a phenomenological study investigating the perceived needs for PD of Vietnamese tertiary English as a foreign language (EFL) lecturers. Grounded in andragogy theory, this study found that EFL lecturers expressed a strong need for content-focussed, on-going, collaborative and career-stage specific PD activities in the future. The findings from this study shed light on key issues for academic managers and PD planners to focus on when planning, organising and implementing PD activities. This study contributes to current literature related to tertiary EFL lecturers’ PD needs within the Vietnamese higher education context and may be applied to other international contexts.

Các bài báo khác
Số tạp chí 62 (19), 4820-4826(2022) Trang: 4820-4826
Tạp chí: Journal of Chemical Information and Modeling
Số tạp chí 10(2022) Trang: 151-157
Tạp chí: Journal of Applied Biology & Biotechnology
Số tạp chí 87(2022) Trang: 245-252
Tạp chí: Agriculturae Conspectus Scientificus
Số tạp chí 10(2022) Trang: 68-75
Tạp chí: Journal of Applied Biology & Biotechnology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...