Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 4(2021) Trang: 14-21
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies

This paper is aimed at assessing the needs and library responsiveness of textbooks and course readings to the learners at Cantho University, Vietnam. Underpinned by the conceptual framework defined by Reitz (2018), this study was conducted using quantitative data from 444 learners for bachelor, master and doctorate degrees. Findings indicated the learners’ needs are very high (Mean = 4.25) while the responsive level of library textbooks and course readings is relatively low (Mean = 3.92) with 51%, 44% and 52% for bachelor, master and doctorate students respectively. In terms of books for further reading, this library could satisfy 39.7% of the learners’ needs. These findings contribute to library leaders a better understanding of their current collections of textbooks and course readings for training programs and how to increase their responsiveness. The findings can also serve as a reference for further studies related to qualifying training programs.

Các bài báo khác
Số tạp chí 9(2021) Trang: 103-110
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 9(2021) Trang: 20-26
Tạp chí: World Journal of Advanced Research and Reviews
Số tạp chí 6(2021) Trang: 210-215
Tạp chí: International Journal of Environment, Agriculture and Biotechnology
Số tạp chí 6(2021) Trang: 32-39
Tạp chí: International Journal of Environment, Agriculture and Biotechnology
Số tạp chí 5(2021) Trang: 1646-1652
Tạp chí: International Journal of Environment, Agriculture and Biotechnology
Số tạp chí 4(2021) Trang: 148-161
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
Số tạp chí 6(2021) Trang: 95-121
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 4(2021) Trang: 10-26
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí July & Aug(2021) Trang: 53-59
Tạp chí: International Journal of Agriculture and Biological Sciences
Số tạp chí 4(2021) Trang: 14-19
Tạp chí: International Journal of Agriculture and Biological Sciences
Số tạp chí 3(2021) Trang: 18-24
Tạp chí: International Journal of Multidisciplinary Research and Publications
Số tạp chí 4(2021) Trang: 126-142
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 4(2021) Trang: 82-92
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 03(2021) Trang: 990-995
Tạp chí: International Journal of Innovation Scientific Research and Review
Số tạp chí 183(2021) Trang: 38-43
Tạp chí: International Journal of Computer Applications
Số tạp chí 9(2021) Trang: 202-218
Tạp chí: Archives of Business Research
Số tạp chí 4(2021) Trang: 232-243
Tạp chí: Journal of Economics, Finance and Management Studies
Số tạp chí 8(2021) Trang: 183-198
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 6(2021) Trang: 153-167
Tác giả: Phạm Lan Anh
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...