Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 12(2020) Trang: 46-54
Tạp chí: JOURNAL OF TECHNICAL EDUCATION AND TRAINING

School psychology is a field that has been receiving a lot of attention recently in Vietnam as it prepares to restructure the general education curriculum. In particular, vocational orientation and career counseling are most concerned due to the emergence of new subjects in the educational curriculum - Experimental and Vocational Orientation Activities. The objective of this study is to investigate the current situation of vocational orientation problems and the need for career counseling of Vietnamese high school students to provide evidence to develop the school counseling activities and the School Psychology in Vietnam. This is a quantitative study used a questionnaire to examine the current situation of vocational orientation problems and the need for career counseling of 1200 high school students in Vietnam to illustrate the importance of vocational orientation work. The results showed that Vietnamese high school students faced many vocational orientation problems and wanted support from school counselors. But the reality did not meet the needs of students: Vietnamese schools lacked a team of school counselors both in quality and quantity, also lack of school counseling offices in almost high schools. This result is expected to contribute to the development of the School Psychology in Vietnam, but firstly, to promote the establishment of counseling office at least one office per school

Các bài báo khác
Số tạp chí 70(2020) Trang: 166-172
Tạp chí: Journal of Human Ecology
Số tạp chí 8(2020) Trang: 2772-2777
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 8(2020) Trang: 6273-6279
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 45(2020) Trang: 329–344
Tạp chí: Acta Mathematica Vietnamica
Số tạp chí 23(2020) Trang: 219–239
Tạp chí: International Journal on Document Analysis and Recognition (IJDAR)
Số tạp chí Vol. 10(2020) Trang: 204-215
Tạp chí: International Multidisciplinary Research Journal
Số tạp chí 11(2020) Trang: 453-460
Tạp chí: International Journal of Financial Research
Số tạp chí 11(2020) Trang: 427-434
Tạp chí: International Journal of Management
Số tạp chí 8(2020) Trang: 7022-7035
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 7(2020) Trang: 291-303
Tạp chí: Journal of Asian Finance, Economics and Business
Số tạp chí 8(2020) Trang: 1336-1343
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Số tạp chí 7(2020) Trang: 137-141
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 7(2020) Trang: 29-33
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 2(2020) Trang: 773-776
Tạp chí: International Research Journal of Modernization in Engineering Technology and Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...