Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 8(2020) Trang: 7022-7035
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research

A plethora of research has witnessed the relationship between beliefs and practices that influence how language teachers make their own decisions to improve their instruction and enhance student learning at tertiary education. In particular, to date, there has been a growing interest in pronunciation teaching of English as a foreign or second language. However, research into beliefs and practices of foreign language learning, namely English, with regard to pronunciation within the Vietnamese context is still scarce. This current study, therefore, is aimed to explore what beliefs teacher hold and how  they teach pronunciation in a Vietnamese context. This paper draws on data collected as part of a larger study including questionnaires, interviews, and observations over a fifteen-week semester of an EFL pronunciation course. The focus of this paper is on the data from the questionnaire and observations. The study was conducted with seventy teachers at an English language center in the Mekong Delta, Vietnam. The findings indicate that the teachers had positive beliefs about teaching pronunciation and that the teachers integrated pronunciation in their English classes with specific focus on intelligibility. The findings further extend the literature on pronunciation teaching practices by providing insights into how contextual factors mediate teachers’ existing beliefs and actual happenings that inform their future practices by reflecting on their professional development and learning regarding pronunciation as crucial constituent of learners’ communicative competence. The paper concludes by discussing pedagogical implications for teachers, school administrators for the sake of better pronunciation instruction.

Các bài báo khác
Số tạp chí 70(2020) Trang: 166-172
Tạp chí: Journal of Human Ecology
Số tạp chí 8(2020) Trang: 2772-2777
Tác giả: Trần Lương
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 8(2020) Trang: 6273-6279
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 45(2020) Trang: 329–344
Tạp chí: Acta Mathematica Vietnamica
Số tạp chí 23(2020) Trang: 219–239
Tạp chí: International Journal on Document Analysis and Recognition (IJDAR)
Số tạp chí Vol. 10(2020) Trang: 204-215
Tạp chí: International Multidisciplinary Research Journal
Số tạp chí 11(2020) Trang: 453-460
Tạp chí: International Journal of Financial Research
Số tạp chí 11(2020) Trang: 427-434
Tạp chí: International Journal of Management
Số tạp chí 7(2020) Trang: 291-303
Tạp chí: Journal of Asian Finance, Economics and Business
Số tạp chí 8(2020) Trang: 1336-1343
Tạp chí: EUROPEAN ACADEMIC RESEARCH
Số tạp chí 7(2020) Trang: 137-141
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 7(2020) Trang: 29-33
Tạp chí: International Journal of Research and Review
Số tạp chí 2(2020) Trang: 773-776
Tạp chí: International Research Journal of Modernization in Engineering Technology and Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...