Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 7(2020) Trang: 264-287
Tạp chí: European Journal of Education Studies

EFL learners’ low level of participation is reported as a problem commonly found in English speaking classrooms. This study aims to investigate students’ perceptions of factors hindering their participation in English speaking classrooms. Questionnaires and interviews were conducted as data collection instruments of the study. 153 first-year non-majored English students from two Advanced programs and seven High-quality programs in a major university in the Mekong Delta, Vietnam responded to the questionnaire and then 6 of them participated in the semi-structured interview sessions. The results strongly endorsed that students’ lack of vocabulary, fear of being judged by peers and lecturers and feeling overwhelmed by interactive activities in Speaking classes were significant factors causing students’ low level of participation. Recommendations are suggested to educators or lecturers in formulating future teaching strategies that
promote students’ participation in the context of higher learning.

Các bài báo khác
Số tạp chí 7(2020) Trang: 157-170
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 11(2020) Trang: 0092-0098
Tạp chí: Oceanography & Fisheries Open Access Journal
Số tạp chí 7(2020) Trang: 514-534
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 10(2020) Trang: 71-77
Tạp chí: International Journal of Scientific and Research Publications
Số tạp chí 8(2020) Trang: 282-286
Tạp chí: International Journal of Fisheries and Aquatic Studies
Số tạp chí 24(2020) Trang: 1599-1606
Tạp chí: Journal of Applied Sciences and Environmental Management
Số tạp chí In: Reddy J., Wang C., Luong V., Le A.(2020) Trang: 1119-1128
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 20(2020) Trang: 2050041 (29 pages)
Tạp chí: International Journal of Structural Stability and Dynamics
Số tạp chí 7(2020) Trang: 160-192
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 8(2020) Trang: 49-69
Tạp chí: International Journal of Foreign Language Teaching and Research


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...