Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 7(2020) Trang: 157-170
Tạp chí: European Journal of Education Studies

In the era of globalization and internationalization, educational change, specifically English language teaching (ELT) pedagogical reforms, has been paid more attention to by language researchers. In Vietnam, ELT pedagogical reforms or educational change has been considered as an essential area. How the teachers respond to the reforms is very important; therefore, this study was conducted to investigate this issue. Questionnaire and interviewing were used to collect data from 102 English foreign language (EFL) teachers working in the Mekong Delta, Vietnam. The study was aimed to investigate teachers’ responses to 15 types of ELT pedagogical reforms, introduced by the Ministry of Education. The data, analyzed by Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) version 20.0, showed that the teachers accepted the ELT pedagogical reforms in their teaching. Specifically, adapting teaching materials from different sources was supported most. However, some types were resisted, especially designing tests based on the Vietnamese Standardized Test of English Proficiency (VSTEP) framework.

Các bài báo khác
Số tạp chí 7(2020) Trang: 264-287
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 11(2020) Trang: 0092-0098
Tạp chí: Oceanography & Fisheries Open Access Journal
Số tạp chí 7(2020) Trang: 514-534
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 10(2020) Trang: 71-77
Tạp chí: International Journal of Scientific and Research Publications
Số tạp chí 8(2020) Trang: 282-286
Tạp chí: International Journal of Fisheries and Aquatic Studies
Số tạp chí 24(2020) Trang: 1599-1606
Tạp chí: Journal of Applied Sciences and Environmental Management
Số tạp chí In: Reddy J., Wang C., Luong V., Le A.(2020) Trang: 1119-1128
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 20(2020) Trang: 2050041 (29 pages)
Tạp chí: International Journal of Structural Stability and Dynamics
Số tạp chí 7(2020) Trang: 160-192
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí 8(2020) Trang: 49-69
Tạp chí: International Journal of Foreign Language Teaching and Research


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...