Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2020
Số tạp chí 39(2020) Trang: 19-43
Tạp chí: Nature Conservation

This paper aims to understand how T-learning helps communities achieve better sustainability outcomes. On the basis of an intensive literature review and field research conducted in the Mekong Delta of Vietnam, the paper proposes a substantial linkage between T-learning and sustainability. It first outlines the environmental changes in Vietnam’s Mekong Delta, which appear to serve as “disorienting dilemmas” that force local people to learn and gradually shift their farming practices to align with a climate-resilient development. The paper relies on the outcomes of household surveys, field observations and focus group discussions to explore the impacts of T-learning on building adaptive capacity and sustainability transition in two community-based projects in Can Tho City and Ca Mau province in the Mekong Delta. Our findings reveal that T-learning enables experts and practitioners to introduce new ideas and accordingly mobilize local people to make changes without inciting doubt, dismay or concern. In an ideal T-learning approach, small-scale farmers learn from being under the supervision of experts in “field-based schools” that offer real-life experience and encourage learners to shift their livelihoods to eco-friendly agricultural practices. The paper sheds new light on how a critical approach to education for sustainable development through T-learning can be, under specific conditions, one strategy. It concludes that T-learning should be acknowledged as a potentially important part of the broader approach to climate-resilient development in vulnerable grassroots communities.

Các bài báo khác
Số tạp chí Special Issue article(2020) Trang: 1-29
Tác giả:
Tạp chí: Crop Science
Số tạp chí 2020(2020) Trang:
Tạp chí: Progress of Theoretical and Experimental Physics
Số tạp chí 9(2020) Trang: 134-144
Tạp chí: Jurnal Pendidikan IPA Indonesia
Số tạp chí 8(2020) Trang: 2678-2685
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 9(2020) Trang: 1072-1080
Tạp chí: International Journal of Mechanical Engineering and Robotics Research
Số tạp chí 28(2020) Trang: 5-39
Tạp chí: Set-Valued and Variational Analysis
Số tạp chí 0(2020) Trang: 1-28
Tạp chí: Positivity
Số tạp chí 0(2020) Trang: 1-36
Tạp chí: Set-Valued and Variational Analysis
Số tạp chí 32(2020) Trang: 04020014-1 - 04020014-7
Tạp chí: Journal of Materials in Civil Engineering
Số tạp chí 32(2020) Trang: 04020245-1 - 04020245-11
Tạp chí: Journal of Materials in Civil Engineering
Số tạp chí 11(2020) Trang: 421-426
Tạp chí: International Journal of Advanced Computer Science and Applications


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...