Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2019
Số tạp chí 44(3)(2019) Trang: 148-155
Tạp chí: Journal of Pesticide Science

The SPEC model (Predicted Environmental Concentrations in agricultural Soils) was developed and improved for the simulation of pesticide runoff. The model was applied to the Sakaecho upland bare soil field (Tokyo, Japan) to predict runoff water, sediment concentration in runoff water, pesticide concentrations in runoff water, and runoff sediment (clothianidin and imidacloprid) under artificial rainfall conditions. The results showed that the simulated time to first runoff agreed very well with the observed data. The simulated cumulative runoff, sediment yield, and imidacloprid concentration in sediment agreed well with the observed data (Nash–Sutcliffe Efficiency (NSE)>0.75). The simulated runoff rate agreed reasonably well with the observed data (NSE >0.5). The predicted clothianidin concentrations in sediment and in runoff water had acceptable agreement with the observed data (NSE >0). The results implied the model’s potential to predict runoff water, sediment yield, and pesticide runoff.

Các bài báo khác
Số tạp chí Online(2019) Trang: 1-23
Tạp chí: International Journal of Water Resources Development
Số tạp chí March 01(2019) Trang: 1-18
Tạp chí: The International Journal of Higher Education Research
Số tạp chí ISBN: 978-1-4503-6612-0(2019) Trang: 110-116
Tạp chí: Proceedings of the 3rd International Conference on Machine Learning and Soft Computing
Số tạp chí Volume 9(2019) Trang: 638-646
Tạp chí: International Journal of Scientific and Research Publications
Số tạp chí 8(10)(2019) Trang: 22-28
Tạp chí: International Journal of Innovative Research and Development
Số tạp chí 4(4)(2019) Trang: 130-140
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 23 (3)(2019) Trang: 345-365
Tạp chí: Teacher Development
Số tạp chí 4 (2)(2019) Trang: 72-92
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 9(1)(2019) Trang: 172-179
Tạp chí: International Journal of Scientific and Research Publications
Số tạp chí 3(4)(2019) Trang: 1-19
Tạp chí: Journal of Information & Telecommunication
Số tạp chí 3(4)(2019) Trang: 533-547
Tạp chí: Journal of Information & Telecommunication
Số tạp chí 20(13)(2019) Trang:
Tạp chí: International Journal of Molecular Sciences
Số tạp chí 509(2)(2019) Trang: 491-497
Tạp chí: Biochemical and Biophysical Research Communications
Số tạp chí 795(2019) Trang: 119-127
Tạp chí: Theoretical Computer Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...