Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2019
Số tạp chí 1(1)(2019) Trang: 97-107
Tạp chí: International Journal of Modern Education
Liên kết:

This study is aimed at presenting social needs and satisfactory level on Library and Information Management admission and enrollment at Can Tho University, Vietnam from 2005 to 2018. The study was conducted by quantitative approach and based on secondary data provided by Department of Academic Affairs through 14 years of university entrance exams and admission. Findings reveal that Can Tho University meets 40% of the society's demands in the entrance examination period (2005-1014) and only 30.2% at the admission stage (2015-2018). In the years 2006-2008, provinces such as Ca Mau, Hau Giang, and Vinh Long had a higher rate of successful candidates than that in other provinces in the Mekong Delta region and the number of female candidates is always at a much higher level than male candidates. Findings are necessary for the enrollment of Library and Information Management at Can Tho University and for other universities in terms of input evaluation in general. Implications are also presented with regard to making changes in admission quota.

Các bài báo khác
Số tạp chí Online(2019) Trang: 1-23
Tạp chí: International Journal of Water Resources Development
Số tạp chí March 01(2019) Trang: 1-18
Tạp chí: The International Journal of Higher Education Research
Số tạp chí ISBN: 978-1-4503-6612-0(2019) Trang: 110-116
Tạp chí: Proceedings of the 3rd International Conference on Machine Learning and Soft Computing
Số tạp chí Volume 9(2019) Trang: 638-646
Tạp chí: International Journal of Scientific and Research Publications
Số tạp chí 8(10)(2019) Trang: 22-28
Tạp chí: International Journal of Innovative Research and Development
Số tạp chí 4(4)(2019) Trang: 130-140
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 23 (3)(2019) Trang: 345-365
Tạp chí: Teacher Development
Số tạp chí 4 (2)(2019) Trang: 72-92
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 9(1)(2019) Trang: 172-179
Tạp chí: International Journal of Scientific and Research Publications
Số tạp chí 3(4)(2019) Trang: 1-19
Tạp chí: Journal of Information & Telecommunication
Số tạp chí 3(4)(2019) Trang: 533-547
Tạp chí: Journal of Information & Telecommunication
Số tạp chí 20(13)(2019) Trang:
Tạp chí: International Journal of Molecular Sciences
Số tạp chí 509(2)(2019) Trang: 491-497
Tạp chí: Biochemical and Biophysical Research Communications
Số tạp chí 795(2019) Trang: 119-127
Tạp chí: Theoretical Computer Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...