Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
7 (2023) Trang: 15-24
Tạp chí: PUPIL: International Journal of Teaching, Education and Learning

Vietnam began to implement a new general education program to replace the previous one in 2018. According to the new program, the content has many topics that integrate interdisciplinarity. Therefore, teachers need to be able to teach in the direction of interdisciplinary integration to develop students' competence. The current situation in Vietnam shows that teachers are still not confident because they do not have much interdisciplinary integrated knowledge in applying integrated knowledge into practice to the teaching process. This leads to the consequence that when they teach topics related to real life, it will not be feasible, reducing the effectiveness of teaching in schools, and difficult to achieve the goals required by the Ministry of Education and Training. For the above reasons, universities that train pedagogical students also need to make appropriate adjustments to foster and train pedagogical students’ competence in applying interdisciplinary knowledge into practice. The article presents the research results on the competence to apply knowledge in the practice of physics pedagogical students. In addition, we also propose an illustrative example to contribute to improving the quality of training for students of Physics pedagogy.

Các bài báo khác
1 (2023) Trang: 517-523
Tạp chí: Hội thảo Quốc gia định hướng giảng dạy đại học, nghiên cứu khoa học và chuyển giao công nghệ trong kie nguyên số, 22/10/2023, Trường Đại học Công nghệ Đông Á
12 (2022) Trang: 12-16
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)
(2021) Trang: 449-457
Tạp chí: Proceedings of the 3rd international conference on teacher education renovation: Teacher competencies for education 4.0
1 (2019) Trang: 149-156
Tạp chí: Tạp chí khoa học đại học sư phạm Hà Nội
136 (2016) Trang: 10-12,91
Tạp chí: Tạp chí thiết bị giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...