Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
3 (2022) Trang:
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching

This paper aims to provide a logical and comprehensive systematic review of MA students’ theses related to professional development (PD) in an educational institution in the Mekong Delta of Vietnam. This systematic review used a qualitative method to analyze 28 unpublished PD theses (2010 – 2020) in a graduate program of a public tertiary institution in the Mekong Delta, Vietnam. There were four main research concerns, including (1) research aims, (2) research methodology, (3) findings, and (4) limitations of the theses. After the review, a list of strengths and weaknesses of these studies is found, evaluated, and presented in this article. The review shows that these studies did contribute diverse knowledge and practices of PD in the educational system of Vietnam, particularly in the Mekong Delta. On the other hand, the data collection instruments and research designs needed improvement to a certain extent. Specifically, observations were not used much in the theses. Besides, the candidate researchers overused a descriptive research design for their theses. Thanks to the analysis, some implications and new ideas for further research in PD are discussed at the end of this paper.


Các bài báo khác
(2023) Trang: 180-206
Tạp chí: VietTESOL International Convention 2022
2 (2021) Trang:
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
2 (2022) Trang: 74-95
Tạp chí: ELE Reviews: English Language Education Reviews
7 (2021) Trang:
Tạp chí: JELE (Journal of English Language and Education)
(2019) Trang: 74-85
Tạp chí: 1st International Conference on Innovation of Teacher Education; Đại học Quốc gia Hà Nội, tháng 11/2019
02 (2013) Trang: 113-129
Tác giả: Lê Xuân Mai
Tạp chí: DEPISA Monograph
Volumn 5, Issue 2 (2014) Trang: 198-215
Tạp chí: Giảng dạy tiếng Anh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...