Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
02 (2013) Trang: 113-129
Tác giả: Lê Xuân Mai
Tạp chí: DEPISA Monograph
Liên kết:

This paper begins to answer one of the research questions in a qualitative, comparative case study which investigates teacher educators’ perspectives regarding Information and Communication Technology (ICT) adoption and integration within English language teacher education programs in the Mekong Delta (MD), Vietnam. The research questions set out to examine the current policy regarding ICT adoption and integration, lecturers’ ICT adoption, and the factors that impact on the lecturers’ uptake of ICT innovation. There were twenty two participants who completed the questionnaires, eleven of whom contributed also to semi- structured interviews. In addition to findings about the influence of ICT infrastructure and facilities, indications are that professional development for teacher educators is essential. The implication is for policy makers and educational administrators to support and encourage staff to adopt and integrate ICT in their teaching practices and to be aware of possible drawbacks of using ICT in English language teaching.

Các bài báo khác
(2023) Trang: 180-206
Tạp chí: VietTESOL International Convention 2022
2 (2021) Trang:
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
3 (2022) Trang:
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
2 (2022) Trang: 74-95
Tạp chí: ELE Reviews: English Language Education Reviews
7 (2021) Trang:
Tạp chí: JELE (Journal of English Language and Education)
(2019) Trang: 74-85
Tạp chí: 1st International Conference on Innovation of Teacher Education; Đại học Quốc gia Hà Nội, tháng 11/2019
Volumn 5, Issue 2 (2014) Trang: 198-215
Tạp chí: Giảng dạy tiếng Anh
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...