Fast food is becoming popular in Can Tho city and Viet Nam as the trend of globalization. There are not many prior studies which identified perceptual consumers towards fast food stores. This study was conducted by employing Multidimensional scaling (MDS) approach to figure out consumer’s perceive among four typical fast food brands such as KFC, Pizza Hut, Jollibee and Lotteria. Primary data was collected at these fast food stores. To achieve the objective of the study, eight attributes related customer’s choice and preferences in case of fast food were implied. Five point Likert scale was used in the questionnaire. A result of conceptual map indicates the positioning of each fast food brand based on the consumer’s point of view.
Tạp chí: Hội thảo quốc tế “Emerging issues in economics and business in the context of international integration – EIEB 2017” (Những vấn đề kinh tế và kinh doanh ở Việt Nam trong bối cảnh hội nhập quốc tế) 5-12-2017 Hà Nội
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên