Using teaching methods to develop students' competence is one of the inevitable requirements of current educational innovation. Experiential learning is also one of the ways to form and develop learners' competence. David A. Kolb's experiential learning model has been applied by many researchers in different subjects, fields of study and at different levels of education. This study introduces the steps in David A. Kolb's experiential learning model and applies this model to teaching the concept of “Arithmetic progression” (Math 11). Applying David A. Kolb's experiential learning model to appropriate teaching content will create conditions for learners to easily move from practical experience to building and acquiring knowledge, having a positive attitude in learning, thereby contributing to improving teaching quality in general schools.
Tạp chí: KỶ YẾU HỘI THẢO NGHIÊN CỨU ĐA DẠNG SINH HỌC VÀ TIỀM NĂNG DƯỢC LIỆU THUỘC HỌ ORCHIDACEAE (HỌ LAN), THEACEAE (HỌ TRÀ) VÀ ZINGIBERACEAE (HỌ GỪNG) Ở VIỆT NAM, NĂM 2023
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên