The study aimed to explore the factorJs influencing learner autonomy in General English courses among students at a private university in the Mekong Delta region. Through a survey of 280 students, the results indicated that learning motivation, time management skills, learning strategies, support from lecturers, and the availability of learning materials and facilities all positively impact students’ learner autonomy. In particular, learning materials and facilities, along with learning strategies, were found to be the most significant factors. Based on these findings, the study proposes recommendations to help universities enhance students’ learner autonomy, particularly in General English courses.
Tạp chí: KỶ YẾU HỘI THẢO NGHIÊN CỨU ĐA DẠNG SINH HỌC VÀ TIỀM NĂNG DƯỢC LIỆU THUỘC HỌ ORCHIDACEAE (HỌ LAN), THEACEAE (HỌ TRÀ) VÀ ZINGIBERACEAE (HỌ GỪNG) Ở VIỆT NAM, NĂM 2023
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên