Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2022
Số tạp chí T. 22 S. 24 (2022)(2022) Trang: 54-58
Tạp chí: Tạp chí giáo dục

The promotion of the application of advanced technology in foreign language assessment is a growing demand in education. This article proposes some evaluation tools to promote digital transformation in educational evaluation. The objective is to provide greater access to comprehensive French language proficiency evaluation including all four skills: listening, speaking, reading, and writing. The Embedded Answers (cloze) feature in the Quiz module of Moodle helps the test composers create closed or open-ended questions, and question banks for all four skills in random order. In particular, the test composers can combine such tools as text-to-speech applications, Microsoft PowerPoint to transfer texts to videos, HTML codes to create simulative oral tests. The results of this experiment on vietmoc.net show the positive feedback from the learners, demonstrating the effectiveness of these simulated tests

Các bài báo khác
Số tạp chí 1(2022) Trang: 11-16
Tạp chí: KHOA HỌC VÀ ĐÀO TẠO THỂ DỤC THỂ THAO
Số tạp chí 1(2022) Trang: 47-53
Tác giả: Trần Văn Hiếu
Tạp chí: KINH TẾ VÀ QUẢN LÝ
Số tạp chí XXIX(2022) Trang: 74-78
Tạp chí: Tạp chí KHOA HỌC KỸ THUẬT THÚ Y
Số tạp chí 46(2022) Trang: 46
Tác giả: Sơn Chanh Đa
Tạp chí: tạp chí khoa học trường Đại học Trà Vinh


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...