Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 3(2023) Trang: 1553-1562
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCE AND EDUCATION RESEARCH STUDIES

The debate over the importance of the mother tongue (L1) in EFL classrooms remains unresolved. If some researchers and scholars recognize the role of the mother tongue in teaching and learning English, others do not support the use of L1 for both teachers and students in L2 classes. The goal of this research is to present the results of learners’ use of L1 (Vietnamese) in English-speaking classes. Classroom observation and a semi-structured interview were designed to be delivered to participants for the study, 45 EFL learners at the basic and intermediate levels of an English language center in Can Tho city, and six of them were invited to attend the interview based on convenience sampling. The study’s findings indicated that L1 use was also discovered to be preferred for the following purposes: comprehending teachers’ lessons, expressing ideas or responses, translating English words or sentences, interpreting teachers’ questions or utterances, building rapport by making jokes, reminding mistakes made by teachers, doing pair work or group work, and chatting with classmates. The results also revealed that Vietnamese can help EFL learners make positive changes in their L2 learning journey.

Các bài báo khác
Số tạp chí 292(2023) Trang: 78-84
Tạp chí: Journal of Animal Husbandry Sciences and Technics (JAHST)
Số tạp chí 292(2023) Trang: 72-77
Tạp chí: Journal of Animal Husbandry Sciences and Technics (JAHST)
Số tạp chí 292(2023) Trang: 13-18
Tạp chí: Journal of Animal Husbandry Sciences and Technics (JAHST)
Số tạp chí 2482(2023) Trang: 090021-1–090021-8
Tạp chí: The 3rd International Conference on Engineering, Technology and Innovative Researches AIP Conf. Proc
Số tạp chí 6(2023) Trang: 331-342
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Ngôn Ngữ và Văn hóa
Số tạp chí 4(2023) Trang: 30-36
Tạp chí: Latin American 4th International Congress on Social Sciences and Humanities
Số tạp chí 3(2023) Trang: 1623-1632
Tạp chí: International Journal of Social Science and Education Research Studies
Số tạp chí 6(2023) Trang: 71-84
Tạp chí: International Journal of Bussiness Management and Economic Review
Số tạp chí 3(2023) Trang: 1-19
Tạp chí: The Third International Conference on Innovations in Social Sciences Education and Engineering (ICoISSEE-3)
Số tạp chí 7(2023) Trang: 15-24
Tạp chí: PUPIL: International Journal of Teaching, Education and Learning
Số tạp chí 25(2023) Trang: 2594-2599
Tạp chí: Science & Technology Development Journal
Số tạp chí 65(2023) Trang: 77-83
Tạp chí: Vietnam Journal of Science, Technology and Engineering


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...