Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2022(2022) Trang: 1-17
Tạp chí: Professional Development in Education

Research on professional development (PD) in higher education settings is still scarce and little is known about how contextual factors influence PD of English as a foreign language (EFL) lecturers. Employing a transcendental phenomenological approach, this study seeks to extend research on this topic in order to understand how PD currently functions and could potentially function within the tertiary education reforms system in Vietnam. Drawing on ecological systems theory, this study demonstrates that the global, national, institutional and individual contexts had both negative and positive impacts on the EFL lecturers’ PD experiences. The findings from this study highlight that PD of Vietnamese tertiary EFL lecturers is driven by imposed policies in response to the national education reforms and mainly top-down, but the actual engagement is grounded in lecturers’ individual motivation and responsibility. This study has enabled a fuller explanation of Vietnamese tertiary EFL lecturers’ lived experiences of PD from a new, more systemic, perspective. This study has addressed a gap in this area in the field of ELT in Vietnam and may be applied to other international contexts.

Các bài báo khác
Số tạp chí 23(2022) Trang: 1-47
Tạp chí: Journal of Law and Social Deviance
Số tạp chí 11(2022) Trang: 316-323
Tạp chí: IEIE Transactions on Smart Processing & Computing
Số tạp chí 268(2022) Trang: 978-981
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 13(2022) Trang: 1231-1247
Tạp chí: ACS Medicinal Chemistry Letters
Số tạp chí 30(2022) Trang: 1777-1784
Tạp chí: Central European Management Journal
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1556-1569
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 17(2022) Trang: 66-76
Tạp chí: Seybold Report


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...