Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 12(2022) Trang: 128-138
Tạp chí: Review of International Geographical Education

The new Western-style education was considered an important contribution in the transition process from traditional education to modern education in Asia countries from the second half of the 19th century. In Asia, this period stood out as the success of Japan and Siam and became a frame of reference for other countries in the region. This main aim of this study is to compare the similarities and differences of the educational reform program in Thailand and Japan in the direction of bourgeois democracy in the historical period of second half of 19th century to early 20th century. To clarify this issue, we mainly use the historical method, the logical method, the comparative method, analytical method and interdisciplinary method to analyse the context of reform implementation, giving similarities and differences in educational reform of both countries. It is hoped that our results and discussion, practical meanings and lessons learned may be useful and worth for Asian countries

Các bài báo khác
Số tạp chí 23(2022) Trang: 1-47
Tạp chí: Journal of Law and Social Deviance
Số tạp chí 11(2022) Trang: 316-323
Tạp chí: IEIE Transactions on Smart Processing & Computing
Số tạp chí 268(2022) Trang: 978-981
Tạp chí: Lecture Notes in Civil Engineering
Số tạp chí 13(2022) Trang: 1231-1247
Tạp chí: ACS Medicinal Chemistry Letters
Số tạp chí 30(2022) Trang: 1777-1784
Tạp chí: Central European Management Journal
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1556-1569
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 17(2022) Trang: 66-76
Tạp chí: Seybold Report


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...