Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2017
Số tạp chí 5 (4)(2017) Trang: 695-709
Tạp chí: Studies in English Language Teaching
Liên kết:

Classroom interaction plays a significant role in facilitating learners’ development of communicative competence by making input more comprehensible to learners and maximizing the language input to become learners’ intake (Krashen, 1987; Swain, 1995; Long, 1996; Gass, 1997; Lucha & Berhanu, 2015). Results of related studies reveal a low level of communicative competence of many Vietnamese learners of English, which could result from the lack of opportunities for interaction in Vietnamese EFL classes (Hiep, 2007; Ngoc, 2010; Canh, 2011; Ngan, 2013; Tuyen, 2013; Duy, 2014). This study aims to investigate EFL teachers’ challenges in maximizing classroom interaction. A questionnaire was administered to 50 lecturers from sixteen colleges and universities in the Mekong Delta of Viet Nam to examine their challenges in maximizing classroom interaction. The results of the study show that Vietnamese EFL lecturers encountered challenges related to physical factors or learning conditions, learners’ factors and teachers’ factors as well. Learner-related factors showed to be most significant challenge in this study.

Các bài báo khác
Số tạp chí 3(1)(2017) Trang: 180-197
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 29 (4) 2017(2017) Trang: article 69
Tạp chí: Khoa hoc công nghệ
Số tạp chí Vol.7, Issue 4(2017) Trang: 7-18
Tạp chí: International Journal of Educational Science and Research (IJESR)
Số tạp chí Vol. 7, Issue 4,(2017) Trang: 123-132
Tạp chí: International Journal of Educational Science and Research (IJESR)
Số tạp chí Special Issue November 2017(2017) Trang: 20-30
Tạp chí: Journal of Science and Technology Ubon Ratchathani University
Số tạp chí 71(2017) Trang: 55-61
Tạp chí: Journal of the Taiwan Institute of Chemical Engineers
Số tạp chí 16(2017) Trang: 325-339
Tạp chí: Journal of Asia Maritime and Fisheries Universities Forum
Số tạp chí DOI https://doi.org/10.1007/978-3-319-69814-4_58(2017) Trang: 607-616
Tạp chí: International Conference on Advanced Engineering Theory and Applications AETA 2017
Số tạp chí 99(2017) Trang: 131–137
Tạp chí: Bulletin of Environmental Contamination and Toxicology
Số tạp chí 7(2017) Trang: 662-667
Tạp chí: Indian Journal of Applied Research
Số tạp chí 2(2017) Trang: 10-14
Tạp chí: International Journal of Food Science and Nutrition


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...