Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2016
Số tạp chí 2320–737X Volume 6, Issue 6 Ver. II(2016) Trang: 38-48
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)

This research aims to investigate the implementation of critical thinking (CT) in English writing as a Foreign Language (EFL) educational contexts. In this study, fifty English non-major participants attending the third Basic English at universities in Mekong Delta, Vietnam, were introduced to the concept and activities of CT. This study focused on analyzing the students’ writing attitude and performance affected by CT. The findings show that students have positive attitude on writing weekly reflection, an introduction, a survey, and the final part of a story; however telling a story is not favorite. The result also indicates that they perform well in writing advice, introduction, and their attitude to a problem. However, they are not good at giving suggestions and convincing people. The implication is for teachers to adopt and integrate CT in their practices in Asian, and the difficult tasks for the goodstudents should be applied for being optional.

Các bài báo khác
Số tạp chí 8(2016) Trang: 169-176
Tạp chí: International Journal of Computer and Electrical Engineering (IJCEE)
Số tạp chí 84(2016) Trang: 22-25
Tạp chí: JIRCAS WORKING REPORT - ISSN 1341-710x
Số tạp chí 84(2016) Trang: 56-62
Tạp chí: JIRCAS Working Report
Số tạp chí Vol. 6, No. 1(2016) Trang: 1-8
Tạp chí: International Journal of Bioscience, Biochemistry and Bioinformatics
Số tạp chí E99-d, No. 1(2016) Trang: 187-196
Tạp chí: IEICE-Transactions on Information and Systems
Số tạp chí 117(2016) Trang: 756-767
Tạp chí: New Library World
Số tạp chí 0(2016) Trang: 0
Tạp chí: British Journal of Educational Technology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...