Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2016
Số tạp chí E99-d, No. 1(2016) Trang: 187-196
Tạp chí: IEICE-Transactions on Information and Systems

Facial paralysis is a popular clinical condition occurring in 30 to 40 patients per 100,000 people per year. A quantitative tool to support medical diagnostics is necessary. This paper proposes a simple, visual and robust method that can objectively measure the degree of the facial paralysis by the use of spatiotemporal features. The main contribution of this paper is the proposal of an effective spatiotemporal feature extraction method based on a tracking of landmarks. Our method overcomes the drawbacks of the other techniques such as the influence of irrelevant regions, noise, illumination change and time-consuming process. In addition, the method is simple and visual. The simplification helps to reduce the time-consuming process. Also, the movements of landmarks, which relate to muscle movement ability, are visual. Therefore, the visualization helps reveal regions of serious facial paralysis. For recognition rate, experimental results show that our proposed method outperformed the other techniques tested on a dynamic facial expression image database.

Các bài báo khác
Số tạp chí 8(2016) Trang: 169-176
Tạp chí: International Journal of Computer and Electrical Engineering (IJCEE)
Số tạp chí 84(2016) Trang: 22-25
Tạp chí: JIRCAS WORKING REPORT - ISSN 1341-710x
Số tạp chí 84(2016) Trang: 56-62
Tạp chí: JIRCAS Working Report
Số tạp chí 2320–737X Volume 6, Issue 6 Ver. II(2016) Trang: 38-48
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)
Số tạp chí Vol. 6, No. 1(2016) Trang: 1-8
Tạp chí: International Journal of Bioscience, Biochemistry and Bioinformatics
Số tạp chí 117(2016) Trang: 756-767
Tạp chí: New Library World
Số tạp chí 0(2016) Trang: 0
Tạp chí: British Journal of Educational Technology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...